Sunday, November 26, 2023

Cod portocaliu

Nu-mi place umezeala deloc. Mai ales când e ploaie de aia mocănească, care-ți picură pe fiecare circumvoluțiune in parte. Însă îmi place frigul, gerul, viscolul. Și, daca tot s-a anunțat cod portocaliu, de ce sa nu ies la poze pe dealuri?

Dau un telefon și întreb un prieten, evident zice că sunt nebun, dar merge cu mine, ca să aibă cine mă resuscita in caz de rămân prin viscol. 

Am reușit să fac doar două poze mai acătării, restul timpului chinuindu-ma să rămân pe două picioare:


Nu știu dacă am reușit să surprind cam cat de tare bătea vântul.


În continuare câteva poze cu atmosfera de acolo:




Și, într-un final, pata de culoare întorcându-se la mașină. Poza asta a fost însoțită de cuvintele "sa am dovada că nu ești sănătos, mai băiete!":







12 comments:

  1. Ohh, Doamne...mi s-a facut frig. Primele doua poze sunt extraordinare... Am sarit direct in pat si mi-am tras pilota pe cap :))). Ti-e prieten bun, daca te-a insotit pe asa vreme.

    ReplyDelete
  2. Din moment ce simt ace de gheta pe sira spinarii, inseamna ca ai surprins foarte bine momentul....brrrrrrr. Jos palaria pentru efortul tau. Si multumim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc frumos. Dar, după cum am mai zis, ceea ce fac, fac pentru mine. Îmi place și mă simt bine. Faptul că postez aici e pentru calitatea pozelor, net superioare Facebook. Deci nu are sens sa îmi mulțumești.

      Delete
  3. Acum am descoperit blogul. Foarte frumos. Pozele sunt sensibile, picturale, unele sunt unice. Iar omul din spatele lor nu poate fi altfel. Si eu cochetez cu fotografia, dar mai mult cea de studio. Rar fac si fotografie de strada. Este interesant cum ai ales genul asta de fotografie, care mi se pare extrem de dificila, epuizanta. Imi plac povestile, deci poti povesti cate ceva din experienta ta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc. Nu e mare brânză de povestit. A fost o vreme când umblatul solitar, de cele mai multe ori, pe coclauri mi se părea cea mai buna soluție de a mă distrage de la faptul că eram nefericit. Aparatul foto a fost doar un accesoriu. Atât.

      Delete
    2. Imi pare rau. De obicei starea asta apare cand realitate nu bate cu planul facut. Insa priveste partea buna. Uite ce frumos ai invatat sa iti exprimi sufletul.

      Delete
  4. Foarte frumos ai surprins spectacolul naturii dezlantuite. Stii sa transmiti, prin cateva cadre, puterea ei incontestabila. Preferata mea este fotografia cu “pata de culoare” deoarece, intr-un mod realist, prezinti o confruntare directa a omului cu natura spectaculoasa.

    ReplyDelete
  5. Nu am mai comentat. Am asteptat sa vad ce zic astia anonimii care mi-au sarit in cap ca ma interesez de tine. Si ce daca o fac? vreau sa cunosc si omul din spatele pozelor. Macar eu sunt asumata, nu ma ascund dupa anonimat si dau lectii de acolo.
    Chiar ma intrebam daca nu iesi la fotografiat. dar nu ma asteptam sa mergi pe viscolul ala. foarte frumoase pozele. prima mi se pare geniala. poti pune si raw ul? sunt curioasa daca e mult editata. desi atmosfera aia e greu de prelucrat.

    ReplyDelete
  6. Anda, de-amu voi șterge orice comentariu care nu are legătură cu fotografia. Valabil pentru toată lumea. Deși nu este corect gramatical sa zici că ești "asumat" ci că îți asumi ceva (dar știu că a intrat în vorbirea curentă), ai dreptate. Nu pot posta raw aici pentru că sunt prea mari. Dar nu sunt foarte diferite. Am umblat puțin doar la contrast și shadow.

    ReplyDelete
  7. Frumoase poze. Sunt ca niste pasteluri. Foarte pictural totul. Ai un stil destul de rar. 98% cred ca merg pe natural. Al tau e aparte. Ai studiat cumva arte plastice? Daca e nativ, atunci chapeau, chiar ai spirit artistic dezvoltat.
    Nu ti-ar fi mai usor daca ai face trecerea pe mirrorless? Banuiesc ca te-a chinuit destul de mult focusarea la DSLR printre fulgii de zapada.

    ReplyDelete
  8. Mulțumesc. Nu am studiat artele. Adică nu am făcut școala pentru așa ceva. Doar am citit foarte mult. Iar daca până mai dăunăzi citeam despre pictori și lucrările lor doar pentru cultura generala, acum citesc și despre tehnica fiecăruia. Adică studiez tabloul amănunțit. In rest nu sunt talentat deloc la pictura.
    Nu îmi schimb DSLR -ul. Din mai multe motive
    1. Încă nu îl folosesc la adevărata lui capacitate. Adică este deja prea mult pentru nivelul meu.
    2. Multe dintre fotografiile Astro sunt făcute cu DSLR îl. Un mirrorles nu ar rezista in condițiile dificile ale astrofotografiei. Aparatul meu sta o noapte întreagă la -15 grade și trage continuu.
    3. Costurile pentru schimbarea setupului sunt mari. Și atâta vreme cât nu am nevoie, de ce sa o fac?

    ReplyDelete

Aurora

 E ca o recunoaștere a nopților de învățat și stat sub stele. Poate pentru unii chestia asta nu înseamnă nimic. Dar pentru mine e important:...