Friday, December 22, 2023

O noapte

 


    Aici, într-o noapte, am mângâiat visul. Vis între doua ferestre. Razele diminetii mi-au deschis genele așezate in rugă. Si dorul a stat sprijinit, aruncând în geam așchia Lunii. 

    Am cartea la aceeași pagină pe care au căzut flori de măr, apoi flori de liliac, apoi flori de salcâm, apoi de câmp, de floarea-soarelui, acum de gheață…. Gândurile mi le varsă în cupe și le usuc pe vitralii. Acasă mă așteaptă oglinda atârnată într-un cui strâmb căutând nemurirea lui Kundera... Si nu mai sunt eu, e doar o umbră a aceluiași gând ce reflectă culoarea iubirii spusă altfel...

    Port în suflet pe toți. Nu împart eu dreptatea. Nu stabilesc eu cine este vrednic și cine este nevrednic. Încerc să nu judec. Nu reușesc tot timpul. Încerc iarăși. Sau viața mă învață să nu judec, chiar dacă sunt judecat. Iubesc, chiar dacă... Mângâi, chiar dacă... Îmbrățișez, chiar dacă...

    Singur mă ridic când urlu de durere într-un strigăt mut. Un sunet de înger fara clopot. Omul, a venit, a văzut urletul, dar a trecut pe lângă... pe alături. Sau a râs.

    Am învățat să-mi fac aripi din cuvinte, să zbor dincolo de dorințe. Acolo unde fericirea își face cuib. Suspinul unui izvor imi aranjează ca pe niste cărți gândurile despre lume. Încă mai trag de crengile înverzite si le aduc tot mai mult în mijlocul sufletului ca să devină padure răcoroasă pentru zilele dogorite ale vieții.

    Inima mea e doar una si viata mi-a dat-o de-a dura ca în povestea turtiței fermecate. Iar si iar dărâm hambarele omului celui care am fost si măresc inima. Însă mor anotimpuri...unul după altul.

    Ochi care nu se mai văd. Mâini care nu se mai ating. Buze care nu se mai sărută. Îmbrățișări care nu mai au pereche. Trupuri mutilate sau nu de viață cetății, închise în închisori, pentru că undeva, cândva, cineva a împărțit dreptatea altfel. Abuzuri. Învinuiri. Răstigniri. Renunțări. Jertfe. Înecăm dureri, furii, emoții. Întrebări fără răspuns. Răspunsuri fără întrebări. In piatră nu exista suferință, dar în frica de piatră da…

    Aud tăcerile surde sau tăioase. Cunosc privirile pierdute sau apăsate. Simt durerile trăite. Omul lipsă, prezența absența, mâna neatinsă. Frica de miros. Pereți albi. Îmbrățișări în aer. Durerea ta - durerea mea. Bucuria ta - bucuria mea. Tăcerea ta - tăcerea mea. Oglindă-oglinjoară....

    Deznădejdea amăgește sufletul. M-ai lovit peste obrazul stâng, nu-i nimic. L-am intors si pe dreptul, ba mai mult, ti-am oferit chiar o compresa pentru a o pune pe mana cu care m-ai lovit....poate ti s-a invinetit.

    Sunt o lumanare. Ard, ma sting, sunt reaprins. Sunt tot in toate. Bucati din mine in ochii tuturor. Dupa norocul sau comoditatea lor. Consistenta polenului. Viata, inima, gandurile imi sunt uitate. 

    Sarbatori fericite tuturor, cu cei dragi alaturi!


22 comments:

  1. Tu ai facut poza asta? M-ai lasat...Poti povesti mai multe despre ea? Cum a fost realizata?

    ReplyDelete
  2. In postarea asta sunt trei coordonate: tehnic, artistic, literar.
    Ca un om care se pricepe la fotografie (fac asta din 2000), vreau sa spun ca tehnic este o fotografie perfecta. Nu glumesc. Incadrare, pozitie, zgomot, profunzime de camp, claritate..totul.
    Artistic: nu stiu cum s-a realizat poza asta si cum de a putut sa fie acolo exact in momentele alea. Nu folosesc cuvinte aiurea, dar este o mica capodopera. Am vazut-o la expozitia de la Victoria. Pur si simplu nu-mi puteam lua ochii de la ea. Are un impact vizual atat de puternic si o frumusete aparte. Mie imi transmite speranta. Dar nu oricum, ci intr-un mod in care, atunci cand mi se scufunda corabiile, sa ma uit la aceasta poza incredibila.
    Literar, nu stiu ce sa mai zic. Cuvintele completeaza atat de frumos poza, inca nu stiu ce as mai putea adaoga.
    Sarbatoti fericite si tie!

    ReplyDelete
  3. Nu va mai mirati asa. Omul face astrofotografie serioasa. Pentru el asta a fost un mizilic. Dar un mizilic extrorddinar, daca mi se permite :).

    ReplyDelete
  4. Mie nu mi se pare deloc mizilic. Ci o fotografie de stare. Uitati-va bine la ea. Nu aveti senzatia ca vreti sa fiti acolo in bratele cuiva? Privind cerul?

    ReplyDelete
  5. mie imi place textul mai mult decat fotografia. poza e frumoasa dar nu o inteleg cum o inteleg unii care se pricep. "insă mor anotimpuri...unul după altul" este incredibila metafora de curgere a timpului. prima oara cand o aud. nu ma mai satur sa te citesc. sper sa ai tot ce vrei. esti deosebit. pe bune esti. sarbatori cu bine!

    ReplyDelete
  6. Eu, dintre sarmale: as scrie mai multe dar am timp putin. Vreau doar sa stii cat de mult apreciez ce faci. Imi place enorm postarea ta. Si sper sa ai niste sarbatori pline de liniste si iubire. Te imbratisez cu drag.

    ReplyDelete
  7. Cred ca ai facut postarea asta cu tot dinadinsul astazi. Stiai ca este treaba si nu avem timp sa comentam :))). O sa citesc diseara cand cad rupta. Deocamdata ma relaxez la fotografie. E cu expunere lunga? Sau cum e facuta?

    ReplyDelete
  8. Cum e povestea turtitei fermecate? Eu sunt mai tanara si nu prea am crescut cu povesti. Tu ai vreun club ceva? Mergi undeva? As vrea sa invat si eu fotografie. Si imi place stilul tau. Se poate sa invat de la tine? Eu nu am trecut de modul Auto si, desi ma uit pe tutoriale, nu imi reusesc pozele altfel. Iar pozele tale sunt ceea ce as vrea sa fac si eu.
    Multumesc si pentru text. Am simtit ca cineva imi descrie mie sufletul. A fost ciudat sa vad scris altundeva ce simt eu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti arde tie a invata fotografie cum mi-e mie a plimba curca prin ograda:))) Ia zi sincer, ce vrei sa inveti de la el? :)))

      Delete
    2. Eu sunt turtiţa umflată
      De prin ladă adunată
      Din cămară măturată
      În cuptor sunt rumenită
      Pe ferestră sunt răcită.
      Iar apoi vrând să pară tare iscusită, mai zise:
      Pe bunic l-am păcălit
      De bunică am fugit.

      Si asa mai departe, povestea turtitei. Insemna ca esti nascuta dupa '90 :))

      Delete
    3. Nu chiar. Sunt nascuta in '88 dar nu stiu povestea asta

      Delete
    4. Tu care ai scris comentariul cu ograda si curca. Esti rautacios/oasa. Chiar vreau sa invat. Si da, el imi place cum fotografiaza. Faptul ca este un om atat de intelresant este un bonus. Si chiar imi place de el. Ce e atat de anormal? Voi, generatia asta mai "inteleapta" sunteti nesinceri, ascunsi si cu capra vecinului. Eu sunt sincera. Da, vreau sa il cunosc. Imi place. Probleme?

      Delete
  9. Iaca ca se iau si la cearta gagicile :)))) Bai potoliti-va si lasati comentariile aiurea. Vreau sa invat ceva daca tot pierd timpul pe aici. Si serios ma deranjati cu tampeniile voastre. Si nu doar pe mine.

    ReplyDelete
  10. Mi se pare atat de complexa postarea asta. Si in totala antiteza cu comentariile. Cu unele. Plus o lipsa de respect pentru gazda noastra. Multumim pentru blogurile frumoase. Si sarbatori fericite si tie!

    ReplyDelete
  11. Buna. Voiam sa iti zic ca este frumos ceea ce faci. Dar starea pe care mi-o dau postarile tale, este una despre insingurare veche. Nu vreau sa te psihanalizez. Iti spun doar ce simt eu. De aceea, daca nu ai nimic de facut, noi te invitam la o plimbare seara prin oras. Noi...un grup de prieteni, pasionati de fotografie ca si tine. Vom incerca sa facem fotografie de noapte urbana. Daca am fost prea indrazneata, imi cer scuze. Si daca crezi ca e bine sa te vezi cu noi, te asteptam diseara pe la 7 langa roata mare de pe Stefan cel Mare. Ne vei observa. Suntem toti cu aparatele in mana.

    ReplyDelete
  12. Blogul tau este foarte duios si bland. Tu esti bland si atunci cand este negru. Nu stiu cum reusesti. Se simte de la o posta. Postarile tale aduc aminte de un pasaj dintr-o carte: "Crezi ca sufletul meu e mai greu decat crengile ciresului tau; o iarna intreaga acoperit de ninsori, singur ca ciorice negre saucorbii si mai negri. Dar sufletul meu o iarna intreaga a fost alb, si in el te asteapta ciresele, primavara cireselor mele". Asta vad eu in tine. Esti un om frumos. Sa nu te schimbi. Lucrurile se aseaza intr-un fel sau altul.

    ReplyDelete
  13. Esti un om deosebit! Transmiti si se simte! Un suflet frumos, cald, bland cu multe de oferit! E o mare norocoasa cea care isi gaseste locul in sufletelul tau.🎄🤗😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu cred ca mai are cineva loc pe acolo. Cred ca e ocupat spatiul. Tu nu citesti in postari cat de frumos ii spune? Primavara sau dimineata sa.

      Delete
  14. Bai, fa ceva cu blogul asta! Sunt atat de addicted incat ma uit din ora in ora sa vad daca ai mai postat ceva nou. Este absolut superb ce faci. Poate nu iti dai seama, dar creezi un fel de dependenta. Pentru ca pe blogul tau sunt lucruri diferite de cotidian. Diametral opuse. Pentru mine e locul in care ma relaxez intre call urile interminabile.

    ReplyDelete
  15. Fir-ar sa fie. Sa stii ca ai dreptate! Si eu fac la fel. Oare de ce? Cred ca e modul in care le leaga pe toate si face climat foarte cald. E ca intr-o poveste. Te simti bine aici. Oare e la fel si in realitate? Dar iar divagez. Si eu am aceeasi problema: astept fiecare postare, nu vrei? Esti plecat pe undeva?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu e plecat. L-am vazut eu pe langa Parhon. Era cu un tip mai in varsta.

      Delete
  16. Dragul meu prieten, iți doresc sa ramai același suflet blând și noul an sa îți aducă ce îti doresti cel mai mult. Și tu stii asta.

    ReplyDelete

Aurora

 E ca o recunoaștere a nopților de învățat și stat sub stele. Poate pentru unii chestia asta nu înseamnă nimic. Dar pentru mine e important:...