Monday, December 18, 2023

Despre timp

 




  Și te trezești într-o dimineață...Timpul nu rezolvă nimic. Timpul doar estompează si te atrage într-un vârtej. Te îndrepți sigur spre o tornadă care știi că te va ridica de la pământ și te va duce spre nicaieri.
    Oricât de matur si de puternic ar fi un om, el păstrează mereu copilul din el și are nevoie sa se simtă al cuiva, să se simtă protejat, alintat, admirat si iubit. 

  Viața apare atunci cand alergi după un vis, salvarea apare atunci când crezi in el. Suferințe, tensiuni, angoase, nevroze, fac parte din alergare. Aici si acum este diferit de altundeva, atunci si acolo. Nu ma mai tem de moarte pentru ca stiu ce este viata. Totul are două fețe, rău si bine și aceste fețe se schimbă adeseori.
    Ne peticim micile răni sângerânde ale sufletului cu fel de fel de plasturi, bandaje, sterilizate sau nu de viata, ața chirurgicală cusută fără anestezie pe plagi deschise. 

     Verdele ochilor mei se iubește cu albastrul cerului. Sunt liber, demn si pot privi oriunde. In ființa mea nu trebuie sa dau explicatii pentru fiecare gest, pentru fiecare cuvânt, pentru fiecare surâs, pentru fiecare lacrimă, pentru fiecare tăcere, pentru fiecare rană, pentru fiecare gest de iubire, pentru umbre sau lumini, pentru…  
    Pot pasi cu talpile goale pe iarba... Ma impresioneaza gesturile mici, de suflet.

    Freamătă in mine pădurile ce adăpostesc drumuri înfrunzite pline de taină. Ma leagănă subțire ca pe o trestie în vânt un dor nebun.
    Am văzut spânzurați cu privirea rece oameni care nu au curajul să zboare, încă! Sau nu știu cum să o facă. Sau nu sunt lăsați. Oameni taiati in mii de felii de cuvinte… suflete ucise  si apoi lasate in urma ...schelete tacute.
    Am o mulțime de amintiri neuitate sub pat, ruginite pe jumătate de clipe. Am speranța ca mă voi naște peste timp. Unde se termina visele, moartea respira. Privesc ochii dintr-o fotografie. Nu e nimeni acasa. Parfumul…mirosul lipseste. Imnuri coborate parca din alta lume.
    Gânduri de început în care sincer am crezut si cred. Vesel, pozitiv, puternic. Idealuri, ambiții nobile. La umbra sufletului meu niciodata nu e prea târziu. Seara albastră. Măști de carnaval. 

    Timpul așterne nostalgii peste obraz. Anii se aseaza stivă, ca niste lemne peste vremi. Firul alb de la tâmplă mea, cânta că sunt tânăr. Ipocritul...
    Scriu poezii, multe le-am ars, altele le-am pierdut, pe unele nu le mai recunosc. Le citesc cu o intonație specială care imi face sufletul să vibreze într-un fel anume. Și sunt viu si asta e tot ce contează!
    Sunt un cer. Ba senin, ba cu nori, ba cu soare dogoritor, ba cu ploi reci sau calde de vară, ba cu zăpezi și troiene mari. Sunt o poveste lungă. Trist si vesel, credul si suspicios, copil si bătrân, ziua si noapte… Respect, îndrum, ambiționez, dau aripi, răsfăț, iubesc. Imi transform zilnic brațele sufletului ca sa găsească orice om alinare. Cuminte, m-am întors adeseori din colțurile străzii doar ca sa mai ofer o privire, un zambet, o tăcere, un… Mă reazem de zidul inimii mele si privesc cerul înstelat. A mai cazut încă o stea, ducând cu ea o alta poveste de iubire. Cred, încerc, vreau! Sunt parte din decorul acestei vieți.

    Doua stele cununate cred in jurământ și nu își părăsesc cerul. Unele, necununate, grăbite aleargă să sărute pământul altui cer… Nu știu în viața ce o să urmeze, dar îmi doresc să am alături bucuria gândului rostuit cu dragoste de copil... Astept dimineață vieții mele, căci mi-e draga dimineață mea pana la lacrimi. Și o iubesc mereu ca întâia oară. Arhitectura frazelor, matematica proportiilor nu au cuvintele necesare.

    Durerile corpului sunt strigătele sufletului… toată viața e o școală. Atunci când judecăm oamenii nu ii mai iubim și murim sufletește. Cu judecata ucizi mai ușor decât cu fapta. Cu fapta ucizi o data, cu judecata de mai multe ori.
Și te trezești într-o dimineață și ești ... Nu, timpul nu rezolva nimic, noi da.


22 comments:

  1. "Unde se termina visele, moartea respira." Incredibil... incredibil. Tu trebuie sa te apuci de scris serios.

    ReplyDelete
  2. Doamne cate valente ai! Are you real? Cum poti impleti scrisul si fotografia in ceva atat de frumos? Sunt fascinata. Ca balanta sa fie echilibrata, ar trebui sa iti cunosc si partea intunecata. Dar cred ca la cat frumos ai in tine, ori balanta nu este deloc echilibrata, ori cineva a avut o balanta atat de defecta incat frumosul nu a iesit la suprafata sau nu a fost vazut.

    ReplyDelete
  3. Bai omule, daca eram femeie, te luam de barbat:))). Imi place ce ai facut aici.

    ReplyDelete
  4. Cat de frumos ti-a iesit totul! Desi textul tau aproape m-a ranit. Este foarte frumos, plin de speranta, dar tu scrii in imagini. Si din pacate imaginile pe care mi le-ai transmis acum sunt foarte triste. Nu stiu daca asa este, asa am simtit eu. Daca ai raspunde, te-as intreba daca esti bine...

    ReplyDelete
  5. M-a dat peste cap. Dintre toate, asta e postarea pe care nu am curajul sa o citesc a doua oara. Tu poate razi in spoatele calculatorului si te intrebi ce sunt cu nebunii astia. Sunt putine lucruri de calitate pe internet. Ce faci tu este unul din ele. Si da, iti citesc blogul ca pe o carte buna, ma uit la pozele tale ca la o colectie frumoasa. Fara sa vrei imi influentezi starea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subscriu :) Din tot ce scrie, nu ti poti da seama daca e trist, daca e fericit , dar iti poti da seama cum iubeste. Ma intreb doar atat: ccea despre care scrie, oare stie cat si cum e de iubita? Ma bucur ca esti asa si ca ti impartasesti cu noi, cei anonimi..trairile.

      Delete
    2. Doar de dragul discutiei.
      Nu cred ca este vorba despre o ea. Pentru ca nu poate fi o femeie atat de oarba, indiferent ce ar fi cu ea.
      Un alt argument ar fi faptul ca el a vorbit despre implinirea minunii lui de Craciun, in postarea anterioara. Daca minunea lui de Craciun ar fi fost o EA, atunci e putin deplasata sa-l lase singur de Craciun, orice ar fi intre ei. Si nu cred ca l-ar merita.
      De asta nu cred ca este vorba de o femeie, ci mai degraba de o creatie vizual-literara. Pe care cu sinceritate o admir. Jos palaria pentru ce face.

      Delete
  6. Imi vine sa te intreb ca in "Idiotul" lui Dostoievski: de ce nu esti la fel ca noi? Trebuie sa fie ceva in neregula cu tine. Sunt foarte contrariata de tot ceea ce vad pe blogul tau. Dar probabil ca tie nu iti pasa. Dar tin sa iti spun in cazul in care citesti: idiotule!...sunt sigura ca realizezi la ce ma refer.

    ReplyDelete
  7. Privind din afara( ca si parte masculina) vorbesc, pare mai mult o lupta adoamnelor pentru a l cuceri :) Daca e vorba sau nu despre o Ea, e stric problema lui, omul a spus clar pentru ce este bloggul. Felicitari omule, atat pentru fotografii, cat si pentru cuvinte. Cand vei dori, lamureste ne daca exista o Ea sau nu , poate asa se linisteste lumea si atunci chiar va fi vorba doar despre fotografii.

    ReplyDelete
  8. Ce bine ca ai inceput tu primul. Bai si eu sunt de aceeasi parere. Dar nu m-am bagat ca cine stie in ce gura de lup intru. Lasati frate omul in pace! E problema lui ce face si cu cine face. Omului ii place fotografia. Ii place si sa scrie. Pe facebook de ce nu sareati asa pe el? Ca si acolo a scris cateva texte de eram cu batista la ochi cat sunt eu de ditamai omul. Aaaaaa acolo era cu nume si prenume. Aici sunteti anonime cu tupeu. Nu inteleg ce atata va bagati in seama aiurea.
    Pe mine ma intereseazaz de exemplu, sa stau de vorba cu el despre setarile aparatului, despre locurile de fotografiat. Si uite nu pot, pentru ca banuiesc ca refuza sa mai aiba vreun dialog cu noi.
    Si eu felicitari. Blogul este la superlativ. Cu totul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum nu te supara si tu asa. Noi femeile suntem altfel. Cand ne place ceva vrem sa stim cat mai multe. Iar postarea asta pe mine m-a dat peste cap toata ziua. Voi nu aveti cum sa intelegeti asta. Imi pare rau daca am suparat pe cineva.

      Delete
  9. Acm am ajuns si eu sa citesc. Am vazut ca ai postat dar am asteptat sa ajung acasa, sa ma relaxez, sa imi fac un ceai...
    Nu stiu ce imi place mai mult. Poza sau cum scrii? Poza are o cromatica aparte si recunosc pinii aia. Sunt pe un deal cum mergi spre manastirea Dobrovat, asa e? M-am gandit si eu de multe ori sa ii pozez dar nu am reusit. Iar iubitul meu nu este foarte curajos ca sa ma duca pana acolo pe jos :))).
    Textul este ceva ce m-a marcat. Nu inteleg. Ai ceva din stilul lui Hermann Hesse. Ai un fel de singuratate spirituala si o finete pe care o gasesti foarte greu in scrieri. Cuvintele tale, asternute astfel, penetreaza sufletul. De asta si atatea comentarii de la fetele de pe aici. Pentru ca acolo ajungi. Poate chiar fara sa iti dai seama. Esti barbat, nu cred ca poti intelege asta.

    ReplyDelete
  10. mie mi-au dat lacrimile...

    ReplyDelete
  11. Si eu...am inghitit cu noduri cafeaua de dimineata. Imi place blogul asta. Are o profunzime aparte. Felicitari pentru ce faci. Sper sa il pastrezi si pe viitor. Si iti multumesc ca iti consumi o parte din timp pentru a vedea si noi lumea prin ochii tai.

    ReplyDelete
  12. Totusi este ceva ce nu inteleg. "Doua stele cununate cred in jurământ și nu își părăsesc cerul. Unele, necununate, grăbite aleargă să sărute pământul altui cer…" Clar te referi la casatorie. De fapt la cununie religioasa. Conteaza atat de mult pentru tine? Crezi ca oamenii sunt altfel dupa ce isi pun cununiile pe cap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cununia la mine a functionat. eram cu sotul meu casatorita civil de vreo 2 ani si nu ne impacam deloc ne certam zilnic. dupa cununie este foarte bine. nu a mai fost cearta in casa.

      Delete
    2. Cine este credincios stie cat de importanta este cununia. Si cei care nu cred ar trebui sa stie. Cununia este o taina iar necuratul nu isi baga coada acolo. Majoritatea cuplurilor o patesc pentru ca nu sunt cununati.

      Delete
    3. Bai sa stii ca ai dreptate. Pana a ma casatori a fost foarte urat intre mine si barbata-miu. Ne certam des, ne-am despartit de cateva ori, nu mai vorbesc de alte porcarii mari care s-au mai intamplat intre noi. Si dupa ce am decis sa ne casatorim, n-a mai fost asa. Eu nu sunt o credinciosa dar relatia mea s-a fortificat ca o cetate. Si parca ne iubim mai mult. Suntem doi in unu ca samponul, nu stiu cum sa zic :))). Ceva este, ca simt asa ca o binecuvantare.

      Delete
  13. Silence is the most powerfull scream…😞

    ReplyDelete
    Replies
    1. So what? Does anyone hear? We live in a world where arrogance, pride, unforgiveness, coldness, suppress love. We sacrifice the souls of those we should love and nothing matters except our own person.

      Delete
  14. Ti-am vazut poza de la expozitie. Foarte frumoasa. Asa realizare, mai rar. Erau multe poze frumoase acolo, dar a ta se distingea de la o posta. Era altceva. Felicitari pentru ceea ce faci. Daca nu te deranjeaza sa te vezi cu oameni, mi-as dori sa o printezi in mai multe exemplare si sa le oferi cu autograf. Sau sa mi-o trimiti mie si o printez eu in mai multe. Daca vrei...

    ReplyDelete

Aurora

 E ca o recunoaștere a nopților de învățat și stat sub stele. Poate pentru unii chestia asta nu înseamnă nimic. Dar pentru mine e important:...