Monday, March 4, 2024

Pleiade

 

    Așa cum a fost anunțat, cu câțiva dintre voi, am facut un mic curs de astrofotografie. Elementul ales a fost Pleiadele, un roi stelar deschis vizibil cu ochiul liber, ușor de fotografiat.

    Cât am așteptat un ochi de cer senin, am parcurs împreună câteva noțiuni de astronomie, pentru ca astrofotografia fără o teorie astronomica nu este posibilă.

    Ați văzut exact condițiile în care se fotografiază...deloc ușor. Mă bucur că ați fost deschiși, dornici de cunoaștere, iar cei doi copii, Mara si Dragoș, de-a dreptul impresionanți cu puterea lor de învățare. 

    Mulțumesc pentru pozele trimise, m-am uitat atent peste ele. V-am zis că fac un concurs cu premii pentru motivarea voastră.

    Pe locul întâi și câștigătoarea unui obiectiv manual Nikon135mm, MARA




    Pe locul al doilea și câștigătorul unor inele pentru fotografia macro, DRAGOȘ

  

  Pe locul al treilea si câștigătorii unui kit de curățare lentile, cuplul MARIUS si ELENA


Succes și mă bucur că v-am cunoscut!

50 comments:

  1. Multumim. A fost peste peste peste peste asteptari.

    ReplyDelete
  2. Salut sunt Dan. Si eu iti zic multumesc. Extraordinar a fost in ciuda frigului. Noi nu am castigat nimic?:))) Au fost proaste pozele?

    ReplyDelete
  3. Salut Dane. Din păcate toate pozele voastre sunt mișcate. Pentru că nu ai vrut să mă asculți cu timpul de expunere.
    Să știi că departajarea pozelor am făcut pe principii foarte obiective. Iar copiii au câștigat pentru că au fost cei mai atenți, au făcut întocmai cum au învățat, au pus cele mai multe întrebări și au luat în serios fiecare proces în parte. Au fost mult mai buni decât voi adulții. Am stat mai mult pe lângă ei, pentru că au pus 747738487558 de întrebări. V-am zis să întrebați. Am răspuns oricui a pus o întrebare.

    ReplyDelete
  4. Multumesc om frumos. Eu am fost fascinata de tot ce a fost acolo. Nu stiu cum ai reusit sa ne tii cu entuziasmul la maxim atatea ore. Nimeni nu contesta concursul. Asa este, copiii au fost cei mai buni. Desi nu as numi-o pe Mara copil. Nu ai vazut cum arata? :)))

    ReplyDelete
  5. Hai mai, povestiti mai multe si noua. Cum a fost? Pas cu pas. Ca asa cu multumescuri nu inteleg nimic.

    ReplyDelete
  6. Hmm...nu prea putem. Ne-a rugat sa nu facem mare caz din asta.

    ReplyDelete
  7. Mara e copil???? Asta e o gluma buna :)))))

    ReplyDelete
  8. Voi, barbatii... are 19 ani. Pe langa noi toti de acolo, exceptandu-l pe Dragos, este o pustioaica. Aem dublul varstei ei.

    ReplyDelete
  9. Eu nu inteleg secretomania asta. De ce nu povestiti cum a fost?

    ReplyDelete
  10. Pentru ca ne-a rugat sa fim mai retinuti in comentarii. Nu ne-a interzis, doar ne-a rugat frumos.
    Iar acum, ca il cunosc, vreau sa ii respect micile cereri. Si il inteleg.

    ReplyDelete
  11. si eu as vrea sa stiu. ca poate data viitoare particip. am inteles ca v-a rugat. dar pentru cateva chestii, nu se intampla nimic.

    ReplyDelete
  12. Eu nu ma pricep la povestit. Las pe altcineva. Dar iti spun doar atat. Tot ce ti-ai imaginat despre el, uita. Este muuuuult mai mult.

    ReplyDelete
  13. Ma simt ciudat. Parca voi sunteti cei care au fost privilegiati iar noi, pulimea, trebuie sa inghitim.

    ReplyDelete
  14. Nu mai vorbi prostii si te victimiza. Ca nu e deloc asa. Noi am fost interesati de fotografie. Sau si de fotografie, pe langa ce alte chestii le face. Acum a facut un curs care are legatura cu fotografia. Si e normal sa participe cei care vor sa invete mai multa si mai diversa fotografie. Si sa iti dau un exemplu. Stii ce chestie a fost cu Ana. Nu a tinut cont deloc de faza aia. Ci pur si simplu de faptul ca fata vrea sa invete. Toti ne-am mirat. Dar fata a fost foarte atenta si implicata in procesele explicate. Deci doar dorinta de a invata fotografie a contat in alegere.

    ReplyDelete
  15. Sunt Elena. La ora stabilita eram toti stransi in locul indicat de lasat masina. Am facut cunostinta intre noi, ca intr-un grup mai mare a inceput discutia, small talk ul. La un moment dat, apare un barbat la vreo 40 de ani, de statura media, cu parul lung si zburlit si cu o privire fascinanta. Nu vreau sa insist asupra calitatilor fizice. Atat: e barbat pana in maduva oaselor si aerul din jurul lui devine plin de testosteron.
    Ne-a salutat pe toti cu un zambet foarte larg si cald. Si ne-a zis sa il urmam. Drumul pana in poiana a fost ceva de poveste. Era intuneric si noi parca asteptam sa intram in dumbrava minunata. De ce sa nu recunoastem. Ne era frica. El mergea inainte cu un mers foarte sigur si asta ne-a dat si noua incredere ca nu se poate intampla nimic. La un moment dat am auzit o grohaiala destul de pouternica la vreo 200 de metri. Ala a fost momentul in care cred ca am albit putin. Ne-a linistit pe toti, ne-a zis ca doar un porc mistret si nu ataca decat daca se simte amenintat direct. Asa a fost. Am auzit zgomote de galop in directia opusa noua.
    Intr-un final am ajuns in poiana. In sfarsit. Si au inceput pregatirile. Ne-a arajat pe toti, ne-a ajutat, ne-a aratat diverse chestii. Era inca cerul acoperit de nori.
    Am aprins toti lumninile si el a propus putina teorie pana ce se limpezeste putin cerul. Era anuntat ca peste vreo 40 de minunte vom avea o fereastra de senin.
    Si a inceput explicatiile, teoria. Abia atunci a fost momentul in care am fost lasata masca. Nu este posibil ca un om sa posede atatea cunostinte!!! Nu este posibil. Cand a inceput sa vorbeasca ne-a dat peste cap cu totul. Ne-a plimbat prin matematica, fizica, filosofie, religie, mitologie greaca, nordica, romana, literatura. Si totul intr-o singura poveste care venea dintr-o poveste, in alta poveste. Parca era Sheherezada. Iar legaturile pe care le facea intre domeniiile alea total diferite, te lasau cu gura cascata. Eu, ca orice profa de germana care se respecta, i-am zis doua versuri din Goethe "La tine ma gandesc cand soarele-mi apare/ Din mari stralucitoare". Si el a zambit spunand "La tine ma gandesc cand luna privitoare/ Picteaza pe izvoare". Adica continuarea poeziei. Atunci la mine s-a terminat totul. Este impresionant. Nu stiu cum sa va zic. Legaturile pe care le face, logica, argumentatia, povestea, modul in care structureaza totul, sunt ireale.
    Chiar vorbeam, dupa ce am plecat de acolo, cu sotul meu. Trebuie sa fii foarte diletant sau neinteresat sa nu iti placa sa stai langa asa om. Sau sociopat, cine stie? L-am intrebat, intr-un moment de pauza, la o tigara, cum de asa barbat este singur? Mi-a zambit si mi-a zis ca din cauza greselilor lui si a oamenilor iubiti. Si atat. A plecat spre copii.

    ReplyDelete
  16. A fost atent cu fiecare dintre noi, ne-a ajutat pe toti. E adevarat ca pe copii ceva mai mult. Dar si astia micii erau pe capul lui. Si lui ii placea. Am observat cu cate blandete le explica. Se vede ca este innebunit dupa copii. Desi Mara nu mai este copil. Dimpotriva, e o tanara foarte frumoasa. Dar i-a zis ca rade ca nepotica lui si asa a tratat-o.
    Nu stiu ce altceva sa mai spun. Ma asteptam sa fie un om frumos. Nu ma asteptam sa fie extraordinar. Si este. Cateva distre noi au incercat si altfel de glumite. Le-a zambit si le-a dat de inteles ca nu e cazul. Nu stiu cum sa va spun. Este de o complexitate...habar n-am. Pe mine m-a dat peste cap. Si nu pot fi acuzata de altceva in afara de dorinta de invatare si o cerere de prietenie sincera.
    Tot ce ne-a spus sa aducem, ne-a folosit. Nimic nu a fost intamplator. Pana si incazitoarele de obiectiv. Unii nu aveau. In 20 de secunde toata sticla s-a aburit. Nu au reusit sa faca o poza.
    Au fost si lucruri negative? Sigur ca da. Incep cu cel care mi-a dat cea mai mare frica: sa nu fiu dezamagita. In primele 20 de secunda a avut emotii. Emotii mari. Vorbea foarte incet si parca facea eforturi sa se exprime. Parca ceva din gatul lui il oprea sa vorbeasca. Apoi s-a descatusat si mi-a venit inima la loc. Nu la loc, mi-a inaltat inima. Asta este sentimentul cu care am plecat. De inaltare.
    Al doilea lucru a fost frica. Era intuneric bezna, intr-o padure plina de fosnete. Mai canta cate o cucuvea la 10 metri de noi, mai fugea cate o soparla, soaricel, mai un zgomot la picioarele tale. Doamne! A fost horror. Dar mi-am impus sa am incredere ca nimic nu se poate intampla.
    Al treilea lucru: frigul. Nu este un frig obisnuit. Este un frig umed. Iti intra in oase, il simti in rinichi. Am fost la "baie" de cel putin 15 ori. Marius cred ca s-a saturat. Atat ma intreba "iar?". Si stiti cum este sa faceti pipi dupa un tufar, intr-un intuneric bezna, intr-o padure plina de fosnete? Va zic eu. Horror iar!!!!
    Al patrule lucru: asteptarea. Trebuie sa astepti. Nu e pentru oameni fara rabdare. Mai ales tinand cont de conditiile despre care v-am zis. Tot ce vrei este sa pleci cat mai repede si sa te bagi intr-o cada cu apa fierbinte, unde sa iti clocoteasca ovarele.
    Au mai fost cateva chestii care m-au deranjat dar au legatura cu colegii, nu cu actiunea in sine.
    Asta este tot ce am avut de zis. Daca au colegii altceva sau eu am gresit ceva in relatare, pot zice.

    ReplyDelete
  17. Foarte frumos Elena. Ai cam descris totul. Toti am indurat frigul. Si pentru mine ca barbat a fost nasol. Cred ca ai uitat sa spui despre sentimentul de liniste pe care ti-l oferea. Parca uitam de frig si umezeala.

    ReplyDelete
  18. Bravo Elena. Nu cred ca puteam spune mai frumos. Se vede ca omul e obisnuit cu padurile. A fost total neimpresionat de bufnita aia si de grohaitura si eu m-am pisat pe mine de frica :)))))

    ReplyDelete
  19. Si eu am fost fascinata. Desi il cunosteam din alte cercuri. Stiam cum este. Mi-a placut intotdeauna.

    ReplyDelete
  20. Am inteles ca este un om foarte cult, educat. Dar ca om cum este?

    ReplyDelete
  21. Nu stiu ce intrebi acolo? Tocmai iti ziceam ca este foarte complex. Nu inteleg intrebarea ta.

    ReplyDelete
  22. Intreb cum este el ca om, in afara de cultura, de citit, de cunoastere.

    ReplyDelete
  23. Tot nu inteleg. Nu cred ca poate fi luat separat. Ca profil psihologic te intereseaza? Nu stiu ca nu sunt psiholog.

    ReplyDelete
  24. Este normal. La fel ca noi. Are lucruri specifice si rare. Dar este tot om. Nu e venit de pe alta planeta.:))))

    ReplyDelete
  25. Întrebarea,,.. de fapt era despre cum e ca și bărbat, nu? :)

    ReplyDelete
  26. Cred ca il enerveaza intrebarile prostesti. Si eu am avut genul asta :))). Mi le explica, dar ii simteam pufnitura :)))

    ReplyDelete
  27. Cred ca Ana știe cel mai bine, sa ni l descrie prin ochii ei :)

    ReplyDelete
  28. Pai tocmai am zis cum este. Este foarte complex. Este un barbat frumos. Legat. Si parca salbatic. Cu o privire anormala. In sensul bun. Ne-a explicat cu un laser pe cer. Privirea lui are ceva din laserul de explicatii. Dar daca va intereseaza doar partea fizica, trageti biletul necastigator rau tare. Pentru ca o sa va ignore total. Nu este genul ala deloc. Deci daca aveti doar tate si cur, uitati :))))

    ReplyDelete
  29. Sunt Ana. Sper ca nu a fost o rautate. Tot ce au zis oamenii mai inainte, este adevarat. Pe mine m-a fascinat caldura si siguranta pe care le ai cand esti in preajma lui. Aaaaa, sa nu uitam blandetea. Este adevarat ca e foarte destept. Dar pe mine m-au fascinat alte calitati. Si le are din plin. Defectele inca nu le-am vazut, insa le banuiesc. Probabil ca este imprevizibil cand este ranit. Are ceva salbatic in el si se manifesta ca atare. Si ar mai fi cateva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu a fost răutate, ci doar o curiozitate. Tu îl vezi "altfel" :) Mulțumesc pentru răspuns, deși ai putea sa detaliezi acele cateva"

      Delete
  30. Deci concluzia, sa înțelegem, ca ar fi sa lasam în pace bărbatul, ca nu avem nicio șansă, e intangibil și sa ne apucam de fotografie, ca doar asa ii putem fi prin preajma. Desi, e extraordinar, rar și frumos, dacă știe sa iubească la modul asta, încât sa nu mai lase pe nimeni sa se apropie.

    ReplyDelete
  31. Asta ar fi una dintre concluzii. Desi e adevarata, e foarte putina. Si aproape copilareasca. Este muuuult mai mult de atat. E foarte barbat. Pe de alta parte, este un barbat singur. Trebuie doar putina asteptare sa ii treaca ce are :).

    ReplyDelete
  32. Buna. Sunt Mara. Mie mi-a placut totul. Si cand a stat langa noi a fost atat de dragut. Ne-a povestit multe multe multe. Si are simtul umorului. Si miroase foarte bine.

    ReplyDelete
  33. Da, parfumul mi a placut si mie :)

    ReplyDelete
  34. Asta nu imi place. Pana acum eram 100 de comentarii. De cand ati facut asa o bisericuta a celor care fotografiaza, nu mai sunt comentarii. Parca faceti parte dintr-un club select care ati avut parte de cine stie ce experienta.

    ReplyDelete
  35. Te superi de pomana. A fost curs de astrofotografie. Te intereseaza asta? NU. Atunci de ce te plangi? Spune-mi ce faceai tu acolo? Pentru ce ai fi venit? Care ar fi fost scopul? Ai fi inteles ceva? Abia am inteles noi care facem fotografie. Concret, pe pasi, ce ai fi facut acolo?

    ReplyDelete
  36. Treaba mea ce faceam acolo. Ia nu te mai baga...

    ReplyDelete
  37. Ha, ha. Stii ce faceai aoclo? Inghetai si iti blestemai zilele. Si nu-ti mai ardea tie de barbati in viata ta :))))

    ReplyDelete
  38. E adevarat. Genul asta de fotografie nu este pentru oricine. Mi-a iesit pe nas, desi Robert a reusit sa faca, in ciuda conditiilor alea vitrege, un adevarat spectacol. Am uitat si de frig si de tot. Dar cand am plecat de acolo si mi-am dat seama unde am fost si cum am fost, am zis ca sunt idioata.
    Elena a explicat bine. Nu stiti ce inseamna frigul ala, frica, intunericul bezna, fosnetele, sunetele... Este impotriva omului, te paralizeaza.
    Cu toate astea ma bucur ca am fost si am cunoscut un barbat extraordinar.
    Ce nu mi-a placut la el: este foarte inchis. Nu scoti o vorba in plus fata de tema respectiva. Iar despre viata lui, a tacut malc desi l-am cam descusut la un moment dat, pana ce mi-a zis ca il deranjeaza ce fac. Scurt, direct, cu zambetul pe buze. Un zambet foarte trist. Am vrut sa il imbratisez. Dar ceva m-a oprit. Chiar vorbeam cu fetele. Parca te lovesti de un scut.
    Am observat ca e foarte deschis cu cei mici si a fost o distractie grozava intre ei acolo. Pe cat de rezervat era cu noi, pe atat de expansiv era cu pustii. La un moment dat era numai gura lor pe acolo :))).

    ReplyDelete
  39. asa de rau a fost acolo?

    ReplyDelete
  40. Stai putin ca voi prezentati ca si cum toate filmele de groaza au venit peste voi. Nu a fost deloc asa.
    Da, a fost frig. Dar am fost anuntati ca e frig si umezeala. Chiar ni s-a dat o lista de toale cu care sa ne imbracam. Unii nu au bagat in seama si au facut misto. Mie nu mi-a fost deloc frig pt ca m-am imbracat fix cum mi s-a zis. Tocmai pentru ca nu am experienta cu locuri de astea.
    Da, era intuneric. Dar este astrofoto. Se face pe intuneric.
    Da, era in padure. Adica departe de poluare luminoasa. Iarasi conditie superimportanta pentru astrofoto.
    Da, se auzeau fosnete si grohaituri. Dar eram in padure, ce voiati sa se auda? Muzica clasica?
    Au fost conditii vitrege? Sigur ca da. Dar asta presupune genul asta de fotografie. Nu v-a tinut nimeni legati acolo. Dimpotriva, chiar ne-a zis la inceput ca cine nu rezista, nu e suparare daca se retrage la masina. Si a fost un cuplu care a plecat, parca.
    Dar la ce a facut Robert acolo, a meritat toate vitregiile. Eu nu stiu cand a trecut timpul. Parca era titirez. Ne-a tinut pe toti in priza. A fost pe rand actor de comedie- drama, profesor, istoric, fizician, filosof, bodyguard. Eu am fost fascinata. Va spun sincer. La un asemenea spectacol merita sa te ridici in picioare si sa ceri bis-uri. Nu stiu cum este el ca om in general. Dar ce am vazut in seara aia m-a cutremurat.

    ReplyDelete
  41. Sunt Camelia. Buna tuturor. Asa este, ai dreptate. Si vorbesc si in numele sotului meu. Ne-a tinut pe toti cu sufletul la gura. Nici nu-mi imaginam ca exista atatea legaturi intre matematica si literatura, de exemplu. Sau intre istorie si religie. Faza cu zodiile m-a lasat fara cuvinte. Cat de vechi sunt si cum au ajuns constelatiile sa fie numite dupa ele. Si habar n-am avut ca scrie despre ele si in Biblie.
    Si cum ne-a trecut de la ras cand a povestit despre coada ursului din Ursa Mare, la plans cand a vorbit despre legenda celor doua stele Vega si Altair. Mie mi-au dat lacrimile atunci.
    Deci am plecat cu creierii vraiste de acolo. Fericita si trista, cu sufletul plin si apasat, obosita si odihnita in acelasi timp.
    Eu ii doresc sa fie fericit. I-a zis Elenei ceva, ceva. Ii doresc multa iubire. Ca acolo unde este iubire, totul se iarta, se topeste, se transforma. Iar el merita iubit.

    ReplyDelete
  42. Si defecte? Ati observat ceva?

    ReplyDelete
  43. A fost timpul foarte scurt. Si a fost greu sa observam ceva mai adanc.
    Are ceva salbatic in el. Te simti si in siguranta dar ti-e si frica parca. E genul ala de barbat vechi care te carpeste daca nu esti in matca ta de femeie:)))). Si mai cred ca e usor irascibil daca ii pui intrebari de habarnist. Adica trebuie sa vii cu lectiile basic invatate. Nu a zis nimic, dar am vazut o privire aruncata unei colege...nu vreti sa stiti cum te priveste.

    ReplyDelete
  44. Nu ați reușit chiar niciuna să îl cuceriți? :)) Nu pot să cred ca ea chiar atât de inabordabil

    ReplyDelete
  45. Dar cine a zis ca este inabordabil? Si cine a putut sa-l prinda? Nu ti-am spus ca este ca titirezul? O erngie debordanta. Plus ca a stat mai mult pe langa copii. Ca nu-l lasau astia in pace deloc. Dar se vedea pe fata lui ca ii place.
    Nu este inabordabil. Dar trebuie sa fii la un anumit nivel. E genul
    ala care, daca esti doar frumoasa, nu sta langa tine.
    Plus ca nu este pregatit de o relatie. Are el ceva pe suflet. Dar cand o fi, tipa aia chiar ar trebui sa fie si ea din aceeasi categorie.
    Este genul foarte complex, de asta pare inabordabil.
    Vorbeam si cu Ana, ca am fost cu ea in masina. Cred ca e genul de barbat care face orice ca femeia lui sa fie satisfacuta din toate punctele de vedere. Cu o conditie de reciprocitate. Sa il iubeasca si sa il faca sa o iubeasca.
    Dupa cum am zis are in el ceva animalic, inclusiv instinctele sunt foarte ascutite. Si daca e ranit, face lucruri urate si gresite. Depinde doar de femeie cum il are...asa cred. Oricum eu am teoria mea despre femei si barbati.

    ReplyDelete
  46. Buna. Sunt Alina. Oare daca propun o seara de discutii despre orice, se aduna lumea? Ok, stiu ca trebuie sa existe o tema. Dar asta o votam. Eu merg spre literatura sau arta. Dar fiti liberi sa va exprimati.

    ReplyDelete
  47. Alina cred ca este un subiect mult prea larg. Trebuie doar o carte a unui autor. Altfel nu exista tema. Doar discutie foarte generala fara sens. Sau peisajele lui Gauguin. Si sa facem legatura cu fotografia. Cam asa vad eu lucrurile. Eu as participa. Nu stiu daca proprietarul blogului ar veni :)

    ReplyDelete
  48. Eu as face o noapte in jurul focului, cu chitara, vin fiert si friganele la tepusa :)))

    ReplyDelete

Lumina

 Mai devreme sau mai târziu ajungi la ea. La lumina. Sau ea vine la tine. Se întâmplă de fiecare dată când luptăm pentru ce ne dorim. De fie...