Friday, December 8, 2023

Eclesiast

 



De ce îmi place, m-au întrebat. De ce îmi place fotografia?

Pentru că sunt un hoț. Pot fura timp. Îl pot suspenda. Din marea asta infinită care se cheamă veșnicie, am primit o picătură: viața mea. Contează la nivel macro? Nu. Contează pentru mine? Da... Pentru că e a mea și e concretă. Aici. Acum.

"Oricum totul e deșertăciune, nu-i așa?" Nu, nu e așa. Eclesiastul, preferatul meu, gândește în termenii ăștia. Dar tot el spune sa vezi ce e important pentru tine.

Dragostea mea nu este o deșertăciune.

Visurile mele nu sunt deșertăciuni.

Amintirile mele nu sunt zădărnicii.

Bucuriile mele sunt ale mele și sunt reale.

Tristețile mele nu sunt nimicnicii.

Dorințele mele nu sunt fara rost.

Oamenii pe care ii iubesc sunt neprețuiți.

Căldură mea, pe care o dăruiesc cu drag, nu e vânare de vânt. 

Viața mea nu e o deșertăciune, fără rost, inutilă și lipsită de valoare. Are însemnătate pentru mine. Știu, este o picătură. Știu, este limitata. Știu, în câteva generații ești uitat.

Contează asta? Nu...Pentru că este despre aici și acum. Iar privirea mea, îmbrățișarea mea, căldura mea, zâmbetul meu, dorul meu, blândețea mea, dorința mea către omul iubit sunt veșnice. Și rămân acolo. Și sunt mica noastră veșnicie. 

De ce fac fotografii? Ca sa mai strâng clipe furate, la visteria timpului meu. Pentru că nimic nu moare cât timp nu este uitat. Și fotografia te ajută sa nu uiți.

12 comments:

  1. Iti marturisesc ca abia astept postarile tale. Imi place mult fotografia. Insa cum scrii tu... Se simte in aer cand citesc. Ma duce catre o lume... Imi pare rau, nu am cuvinte. "Pentru că nimic nu moare cât timp nu este uitat" mi-au dat lacrimile.

    ReplyDelete
  2. Am ramas cu un nod in gat. Cum e asta...

    ReplyDelete
  3. Foarte frumos ai scris! Se simte o apasare cumva?! O furie…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca fiecare simte ca pentru el. Unde tu vezi apasare, eu vad liniste. Unde tu vezi furie, eu vad caldura neexplorata inca.

      Delete
    2. Bineinteles! E doar o chestiune de interpretare

      Delete
  4. Eu citesc in bucla tot ce scrie. Si aici si ce scria pe facebook. Foarte talentat, foarte. Si nu sunt un om usor impresionabil. Diferenta e ca aici poate comenta orice anonim, inclusiv eu. Pe facebook fiecare isi asuma.

    ReplyDelete
  5. Fotografiile sunt deosebite, exprima melancolie, o căldura aparte, iubire, dar nu orice iubire, ci "acea" iubire, Remarc totuși, ca desi totul e despre o mare dragoste, copacul din fotografii, e mereu singur :) Oricum, totul e la superlativ, atât fotografiile cât și ce scrii. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uite un comentariu cu care rezonez total. Si eu am observat asta dar mi-a fost jena sa zic ceva. Trebuie sa fii batut in cap sau cu probleme la mansarda sa nu vezi capacitatea enorma de a iubi pe care o are in el. Dar starea lui este bucuria noastra. Asa poate sa faca lucrurile de care ne bucuram noi. Eu zic sa pastram misterul. E mai frumos. Cine stie ce pacate are de tras? Eu am 65 de ani si pot spune ca cele mai mari greseli le-am facut din prostie, din frica si din "principii", alea batute in cuie, care te fac sa fii intr-un anumit fel.

      Delete
    2. Voi nu sunteti atente la poveste? Toate se leaga. Cititi postarea de pe 9 noiembrie. Totul vorbeste despre "acea".

      Delete
  6. Pana acum articolul meu preferat era cel cu titlul “Alegerile”, dar acum, citindu-l si pe cel de azi, le pot pune pe primul loc pe ambele pentru ca transmit mult, intr-un mod profund, sensibil si fara indoiala, transmit iubirea aceea la care multi doar viseaza. Ai un talent deosebit, e o placere sa citesc fiecare rand si sa ma bucur de pozele facute si aflate in stransa legatura cu starile tale sufletesti.

    ReplyDelete
  7. Mie imi place tot ce scrii. Si aici si pe facebook. Si sunt vreo cateva la care zambeam si imi curgeau lacrimile in acelasi timp. Cred ca la cele cu bunicii tai. Esti un om tare frumos. Tu, intreg. Asa cum esti. Si iti doresc din toata inima sa ti se implineasca totul, asa cum vrei tu. Meriti, sa stii. Sa nu lasi pe nimeni sa iti spuna altceva. Aceia chiar nu te cunosc. Te imbratisez.

    ReplyDelete
  8. Este o reala placere. Mi s-a recomandat blogul tau. Cu adevarat deosebit. Felicitari pentru content. Sper sa nu te deranjeze daca dau share. Oamenii trebuie sa vada si frumosul.

    ReplyDelete

Aurora

 E ca o recunoaștere a nopților de învățat și stat sub stele. Poate pentru unii chestia asta nu înseamnă nimic. Dar pentru mine e important:...