Wednesday, February 21, 2024

Asfintit

 


Aici este unul dintre cele mai bune locuri de fotografiat asfințitul. Vă îndemn să mergeți. Am fotografiat copacul de zeci de ori. De fiecare data alt cer. Însă copacul a rămas același. Tocmai pentru că reprezintă un punct fix in haosul... 

Nu vreau sa îl schimb. Pentru că teoria haosului îmi zice că într-un sistem, oricât de determinist ar fi, dacă ecuațiile care îi descriu comportamentul sunt neliniare, o mica modificare a condițiilor inițiale, duce la un rezultat imprevizibil și catastrofic. Fix ce îmi lipsește.

98 comments:

  1. Salut. Si eu am fotografiat apusul. Dar din oras. Mi s-a ars canalul de rosu. Atat de colorat era. Tu ai desaturat? Sau cum ai facut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut. In primul rand am așteptat soarele sa intre puțin in nori. Apoi am folosit compensarea de expunere cu jumătate de stop mai puțin. Ulterior, in program, am desaturat puțin culorile. Erau năucitoare.

      Delete
  2. Moooama ce frumos. Pai sa ne duci si pe noi, ca nu stim unde e locul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu plăcere, câtă vreme grupul este format din mai mult de o persoană. 😁

      Delete
  3. Nu am inteles nimic din ce ai zis cu teoria haosului. Nu sunt proasta, dar eu si fizica //...adica paralele. In schimb stiu sa inteleg senzatia pe care o am cand ma uit la poza. Si senzatia este de frumusete, pe de o parte. Pe de alta parte este o singuratate care imi da fiori. Nu vreau sa traiesc asa ceva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. da da. si eu am vazut asta. ma afund in peisaj si apoi ma ia panica si vreau sa ies.

      Delete
    2. Cred că senzațiile negative sunt in voi. Eu nu m-am gândit la asta. Am vrut doar sa fotografiez un apus. Modul tau in care iese fotografia tine de viziunea fiecăruia.

      Delete
  4. Eu nu vad singuratate. Vad caldura si un alt fel de a privi lumea.

    ReplyDelete
  5. Tu ai stilul tau, pozele tale seamana cu niste picturi. Nu stiu daca asta vrei sau asa se nimereste. Insa e normal ca lumea sa se raporteze la ele ca la niste picturi. Iar in pictura, dupa cum stii, se oglindeste sufletul fiecaruia.

    ReplyDelete
  6. Mie imi place mai mult sa fac poze reale. Care arata realitatea. Am incercat sa fac ca tine si nu imi ies. Nu stiu unde gresesc. Sau nu stiu daca gresesc cu ceva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bai si la mine e la fel. Pun toate setarile, fac compozitia, focus, aleg subiect etc. Si nimic. Parca e un facut. Poate e chestie din obiective. Nu stiu ce naiba e.

      Delete
    2. Cred că vă chinuiți cam mult. Nu trebuie sa va iasă într-un anumit fel ci în felul vostru. Nu cred că e vorba despre setări ci de așteptare. Eu aștept destul de mult un anumit moment. Acel moment. Câteodată așteptarea asta are rostul ei. Câteodată e doar așteptare fără nimic concret.

      Delete
  7. Bunaaaaa. Am o mare rugaminte la tine. Eu am terminat arte plastice. Sunt cateva poze de-ale tale care imi plac enorm. As vrea sa le pictez. Ne putem intalni sa imi dai tif-utile? Ca banuiesc ca aici nu sunt puse la rezolutie buna. Te rog, pretty-pretty? Iti daruiesc un tablou si o cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna. Trimite pe messenger adresa ta de mail cu fotografiile pe care ți le dorești. Și îți dau prin WeTransfer ce ai nevoie.

      Delete
    2. As prefera totusi sa ne vedem, sa imi pot plati partea mea in avans.

      Delete
    3. Mulțumesc pentru intenție. Ești drăguță. Nu e nevoie. După cum ziceam, tot ce ofer are titlu de gratuitate.

      Delete
    4. parca de pictura ii arde ei :)))))))

      Delete
  8. A venit timpul sa imi schimb poza de background de la monitor. Multumita tie am cu ce :). Imi place mult ce faci. Te imbratisez cu mult drag.:)

    ReplyDelete
  9. Sunt Ana. Astazi e o zi superba. Iesi pe undeva? Ma iei si pe mine sa invat? Iti promit ca voi fi cuminte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Ana. Nu știu dacă ies sau nu. După cum îți ziceam: îmi sunt suficienti prietenii pe care ii am. Când se vor face grupuri de fotografiat, îți voi spune. Dar doar cu tine, nu. Sunt ok așa.

      Delete
    2. Inca esti suparat pe mine?

      Delete
    3. Nu Ana, nu sunt. Doar că mi-e bine așa. Mulțumesc pentru propunere.

      Delete
  10. Cate comentarii apreciative ai!!! As vrea sa fiu Grinch, dar imi place si mie poza. Sa stii ca aia care a zis ca e paralela cu fizica, avea dreptate. Poza ta are ceva vrei si nu vrei sa fii acolo. Si eu simt cam la fel. Si sunt destul de infipta cu picioarele in pamant. :))

    ReplyDelete
  11. Te-am vazut aseara pe platou. Am fotografiat si eu apusul...nu mi-a iesit absolut nimic. Flat totul.
    Erai cu catelul. Am vazut ca merge putin pe o parte. E bolnavior?
    Am vrut sa te salut. Dar nu am indraznit. Erai atat de scufundat in ganduri, incat nu am avut curajul sa vin la tine. Desi mi-as fi dorit sa schimbam cateva vorbe. Asteptai pe cineva?

    ReplyDelete
    Replies
    1. de ce nu te-ai dus, fata?

      Delete
    2. Nu stiu. Are in el ceva de "back off and leave me alone".

      Delete
    3. pai cum? ce are? e respingator? e afurisit? ca am inteles ca e barbat bine. ca nu inteleg.

      Delete
    4. Nuuuu. Dimpotriva. Nu stiu cum sa iti spun. Cand il vezi nemiscat stana de piatra, pierdut in ganduri, si cu privirea departe in zare, nu iti vine sa te duci la el. Vrei sa ii respecti momentele alea. Este el si cu el acolo. Nu iti vine sa te bagi in seama. Desi doi, cuplu, l-au intrebat ceva. S-a transformat in cel mai volubil om. Si cu zambetul pe buze. Au plecat aia, a revenit la starea de piatra.

      Delete
    5. eu m-as fi dus :)))

      Delete
    6. Nuu, cine stie ce e in sufletul lui. Partea asta trebuie respectata.

      Delete
  12. Bai fetelor, serios. Hai sa fim cu bun simt. Ne-a rugat ceva. Daca ar fi vrut sa intalneasca pe vreo una dintre noi, ar fi zis ceva acolo. Asta se cheama hartuire. Ma enerveaza si pe mine.
    Asta cu "a iesit online sa suporte", nu tine. Ca iar inchide tot. Nu stiu daca voua v-a placut cum a fost. Mie nu. Si mie imi place, si eu vreau sa vorbesc cu el, si eu vreau sa invat sau pur si simplu sa formam un grup. Dar totul are limita. Ce naiba?

    ReplyDelete
  13. Si mie imi suna a hartuire. Daca un barbat v-ar face voua ce ii faceti voi lui, ati sari de fund in sus si v-ati victimiza. Ca ne hartuiesc porcii de barbati. Si ca nesimtitii aia se uita numai la curul nostru si vor doar sa ne-o traga. Niste animale instinctuale, nu?

    ReplyDelete
  14. Imi spui si mie ce setari ai folosit la poza asta si cum ai expus-o?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salut. Am folosit o focala de 35mm. Am un obiectiv 24-120mm cu F4 pe toată plaja focala, ISO 100, apertura F11 ca sa am profunzime mai mare, timpul de expunere L/10, white balance la 7200K, compensare de expunere jumătate de stop. Cam astea au fost setările. La editare am desaturat canalul de roșu că îți ardea ochii și am mărit puțin contrastul. Compoziția deja o vezi.

      Delete
    2. Multumesc. Incerc chiar acum. Sunt aici pe platou. Daca nu imi iese vand tot si ma apuc de impletit ciorapi de lana. Poate devin buna la ceva.

      Delete
    3. :))))...vreau și eu o pereche. Cu drag, nu te chinui prea tare. Setările reprezintă partea tehnica. Tu trebuie sa te folosești de tehnica și să smulgi acel moment care te impresionează. Atât.

      Delete
  15. Ti-s datoare cu o pereche de ciorapi de lana, impletiti de propria mana. Deocamdata ma duc dupa andrele si sa-mi inchiriez un boyfriend pe care sa-l pun sa ia un ciomag si sa-mi sparga toata aparatura. Apoi sa facem s...x pe aparatura sparta, ca sa pot spune : ma beep pe el aparat foto.
    De ce sunt apucata? Nu, nu pentru ca nu am boyfriend. Ci pentru ca aseara, desi am folosit toate instructiunile pe care mi le-ai dat, desi am asteptat cel mai frumos cer posibil, desi m-am pozitionat fix in locul de unde ai facut tu poza...nu a iesit nimic. Bai dar nimic...doar ceva care nu spune mare branza. Pacat ca nu ti-o pot arata aici. Ti-o trimit pe messenger. Deci cu alte cuvinte, am pierdut 2 ore fix de pomana. Si m-a mai batut si vantul turbat pe acolo.:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. La faza cu boyfriendul te pot ajuta eu. Rugaminte. Pot veni cu cioburile de acasa? Am chiar si un televizor stricat. Il fac bucati, doar pentru tine. Ca e pacat de camera foto :))))

      Delete
    2. Hai că asta a fost buna :)). Nu înțeleg ce a mers rău. Da, trimite poza să o văd. Poate ceri prea mult de la tine. Relax. Dă-ți timp. Și dacă chiar te apuci de împletit, vreau și un pieptar.

      Delete
    3. Am primit. M-am uitat. Hmm...nu știu ce să zic. Expunerea nu e grozava și nu cred că ai focusat corect. Poza este neclara. Trebuie sa înveți să stăpânești asta, e că și cum ai incerca sa mături o casa, dar tu nu știi ce e aia mătură. Trebuie sa înveți. Nu sari etape. Învață întâi chestiile tehnice. Sunt sigur că ești foarte talentată. Nu abandona. Și când nu știi ceva, întreabă specific. Dar pentru asta trebuie să știi ce să întrebi. Te ajut cu plăcere, însă... mâna pe carte :)

      Delete
    4. Ai dreptate. Ma voi apuca sa invat. Si ai spus ca sprijini pe oricine vrea sa invete. Deci ma pot baza pe tine pentru chestii pe care nu le inteleg. Pentru inceput trebuie sa citesc multa teorie. Zic bine? O voi face.
      Baiatul care a zis ca vine cu cioburile de acasa. Nu mai veni boyfriendule ca nu mai sparg nimic. Ma pun cu burtica mea simpatica pe carte :))).

      Delete
  16. Vreau si eu la curs. Poti publica un program? Cand incepi? Cam ce invatam? etc

    ReplyDelete
  17. Cu placere vă ajut, atât cât știu și eu.
    Pentru inceput, daca va e greu să citiți, urmăriți https://youtu.be/veg9IRDCWXQ?si=6M7PKqc_iECItsp4

    ReplyDelete
  18. M-am uitat la film. Este imensa cantitatea de informatie. Nu stiu daca pot acumula atat de mult. Mai bine ma opresc la impletit ciorapi. Ce mai ziceai ca vrei? Pieptar? Done! :)))
    Glumesc eu, dar ma gandesc ca e drum lung pana ce deprind ceva. Tocmai m-am mai uitat pe niste tutoriale. Unul zicea ca s-a apucat aacum 2 ani si inca invata. Sper sa am rabdarea necesara. Dar daca facem un grup de pasionati, cred ca ne va fi usor. Si poate te implici si tu mai mult. Mi-as dori asta.
    Alternativa ar fi sa-ti impletesc ciorapi :)))) Si intre doua perechi de ciorapi, mai gasesc eu ceva de facut, la imaginatia mea:))))

    ReplyDelete
  19. Mergi cu noi la munte? Plecam pe la 12-1.

    ReplyDelete
  20. Daca as fi putut, nu trebuia să mă invitati voi...eram deja pe undeva. Din păcate trebuie sa stau in casa.

    ReplyDelete
  21. Arest la domiciliu? :))))

    ReplyDelete
  22. Da, cam așa :))...o viroza scârboasă. Abia mă târâi sa îmi fac un ceai. Am 1 la viață. :))

    ReplyDelete
  23. Ohoooooooo nasol. Pai sa zici daca ai nevoie de ceva. Îți recomand aspirina...stii tu de care :)))

    ReplyDelete
  24. Aha...deci singur. Bine de stiut. :))

    ReplyDelete
  25. Na...e treaba mea. Ok, distracție plăcută.

    ReplyDelete
  26. Ia uite. Cum te întreb ceva despre tine, intri in defensiva. Bine. Multumesc pentru urari.

    ReplyDelete
  27. Asta i flirt pe fata, deci se poate :)

    ReplyDelete
  28. Da da, vad ca unele tot incearca. Desi omul a zis clar ceva. Ce treaba are daca e sau nu singur? Credeti ca va sari la una dintre voi? Aveti exemplul Ana.

    ReplyDelete
  29. Si ce daca am incercat putin sa il fac sa rada, să iasa din carapacea lui? Nu mi se pare deloc ca am facut ceva rău, desi nu mi-a reusit. Dimpotriva. A fost o ghidusie de dimineata. Si mi-a placut. Nu mai fiti asa puritane. Sau invidioase. Hai mai bine sa fim vesele. Sa facem alta atmosfera.

    ReplyDelete
  30. "Aveti exemplul Ana" Dar cine esti tu sa ma judeci? Daca chiar vrei sa stii, voi ma faceti sa ma simt vinovata, nu el. Dimpotriva. A fost calm, bland, nu m-am simțit o clipa judecata, totul a fost foarte civilizat. A incercat sa îmi ocroteasca starea etc. Asa că terminatli cu "exemplul Ana". Viperelor.

    ReplyDelete
  31. Buna Ana, sunt Geo. Nu cred că doamna a vrut să te jigneasca. Cred ca a vrut să spuna ca desi tu esti tanara si foarte frumoasa, el nu a făcut vreun pas in directia ta. Adica s-a purtat civilizat, ti-a oferit senzatia de confort. Dar cam atat. Nu o lua personal.

    ReplyDelete
  32. aoleu. acum am vazut. nu este nimeni sa aiba grija de tine? sa-ti faca mama o supa de pui ceva? sa nu te zburlesti. sunt prea batrana sa fac cuceriri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc mult. Ar fi mers. Însă nu pot manca nimic. :)

      Delete
  33. Exista o varsta pentru cuceriri? Dar cati ani aveti doamna, daca nu va suparati?

    ReplyDelete
  34. de vreo 6 ani am 59. si asa voi avea pana închid ochii, sa-i ia naiba pe toti care ma vorbesc.

    ReplyDelete
  35. E Dragobetele astazi. Nu vrei si tu să fii pupat?:)))) Ti-e frica ca dai virusii?

    ReplyDelete
  36. Bai fetelor, parca nu ganditi. Dupa mintea voastra, de pupaturi ii arde lui acum? Nu ati auzit ca e rupt?

    ReplyDelete
  37. Eu ti-am zis ca ai nevoie de aspirina. Nu m-ai ascultat. Erai pe picioare pana acum. Si mergeai si la munte la aer curat. Trebuie sa asculti femeia. :))))

    ReplyDelete
  38. Ai reusit sa creezi o comunitate foarte simpatica aici. Se mai cearta, se mai impaca. Dar observ ca sunt oameni de calitate.

    ReplyDelete
  39. Intotdeuna a fost asa. Oamenii au stat cu placere in jurul lui.

    ReplyDelete
  40. De unde stii? Il cunosti?

    ReplyDelete
  41. Ii sunt prietena de 30 de ani. El era cel care facea sa nu ne fie greu, desi ne era foame sau frig. Gasea solutii, ne dadea sperante, aveai incredere ca totul va fi bine, era liniste in jurul lui. Era aproape de fiecare in parte.
    M-a luat nostalgia. Si acum imi amintesc de un drum la mare, eram vreo 12 intr-un vagon de tren. Nu aveam bilete, faceam blatul ca eram saraci. A venit controlorul si a vrut sa ne dea jos la prima statie. Si el a reusit sa-l convinga pe controlor sa fie de partea noastra. A stat ala cu noi pana dimineata si a mancat slanina cu ceapa:))) Plus ca din Constanta a vorbit cu alt controlor de pe trenul de Mangalia sa ne ia fara bani:)).
    Are un har aparte la oameni. Fara sa faca vreun efort. M-au napadit amintirile. Scuze.

    ReplyDelete
  42. Si eu am observat asta. Inclusiv pe facebook am observat ca are oameni tare simpatici in jurul lui.

    ReplyDelete
  43. Si defecte? Are multe?

    ReplyDelete
  44. Si cam care ar fi cel mai mare?

    ReplyDelete
  45. Cand oamenii ii rapesc speranta, face tampenii. Cred ca asta e cel mai mare.

    ReplyDelete
  46. Mda. Toti cam asta facem. Din pacate.

    ReplyDelete
  47. Neata. Better? Cum te mai simti? Pregatit pentru plimbari?

    ReplyDelete
  48. Nu, nu mă simt deloc ok. E scârboasă tare dihania asta.

    ReplyDelete
  49. Daca nu asculti... ia cere tu o aspirina si sa vezi cum sar doritoarele.:))))

    ReplyDelete
  50. Eeeeee... E suficient. Am înțeles ieri gluma, am râs, am tolerat și intervențiile ulterioare. Dar hai...nu mai e funny deloc.

    ReplyDelete
  51. Cand te faci bine...Programeaza, te rog, cat mai repede o sedinta de astrofoto. Vreau sa pozez Pleiadele si nu mi-a iesit deloc. Si acusica dispar de pe cer, ca vine primavara peste noi. Este deja a 6-a incercare. Macar un curs, te rog. Sunt dispusa sa platesc, fara probleme, cat ceri. Multumesc.

    ReplyDelete
  52. Sigur că da. Cu drag. Doar sa se mai strângă câțiva oameni, că nu ar fi productiv pt mine sa fac cu fiecare în parte. Nu e vorba de bani, ci de timp. Cursul e gratuit, nu costa nicio para chiora. Am mai zis asta. Și chiar daca mă simțeam bine, nu e perioada buna pentru astrofoto. Luna plina e faină in muzica și fotografie de peisaj romantica. In astrofoto e poluare luminoasa și, de cele mai multe ori, e înjurată. :))

    ReplyDelete
  53. Bai Motanel, dar ce ai mai sfichiut-o pe biata fata. A facut si ea o gluma. Oamenii vor sa stie mai multe despre tine și nu îi poti judeca pentru asta. Ai facut o comunitate frumoasa aici. Deja ai fani. Fii puțin mai deschis, vorbeste si despre tine. Cine stie de unde sare iepurele.

    ReplyDelete
  54. Cati, nu te mai baga. Am o stare de hipopotam adult. N-am chef de alte explicații. Sunt câteva lucruri pe care deja le-am clarificat ...și tot nu se înțelege:
    1. Am făcut blogul pentru mine și pentru oamenii pasionați de fotografie. Sa schimbam idei, sa învățăm unii de la alții.
    2. Viața mea personala nu face parte din subiectul acestui blog. Nici nu am așa ceva. Și mă deranjează când oamenii nu-mi respecta intimitatea. Indiferent cum este ea.
    3. Nu țin neapărat să am o comunitate. Pot pleca toți. Dacă rămân cu 5 oameni pasionați de fotografie, e ok pentru mine. Putem discuta în liniște, fără a face slalom printre aluzii amoroase.

    ReplyDelete
  55. Aoleu da' Grinch mai esti!!! Se vede ca te simti rau. Fugi la somn ca nu poate să discute omul cu tine. Fa un ceai inainte sa te hidratezi si ia un Brufen daca ai temperatura.

    ReplyDelete
  56. Da, doar parintii ii avem diferiti :)).

    ReplyDelete
  57. Buna dimineata. Te simti mai bine? Ieri ai fost foarte uracios. Chiar nu iti pasa de noi? Sa stii ca noi tinem la tine. Cel putin eu si oamenii pe care ii cunosc pe aici.

    ReplyDelete
  58. Neața. La fel ca ieri. Dihania asta te tine câteva zile. Bineînțeles că îmi pasă de voi, așa cum îmi pasă de oameni în general. Nu vă cunosc, nu-mi sunteți apropiați, dar nici nu îmi sunteți indiferenți.
    Trebuie sa înțelegeți un lucru: aici nu e piață. E "casa" mea. Și am niste reguli. Când pășiți in casa cuiva, măcar vă ștergeți pe picioare și respectați regulile casei. Daca nu puteți face asta, nu mai sunteți bineveniți.

    ReplyDelete
  59. Am inteles. Insa si tu trebuie sa intelegi ca, daca tot ne dai voie in casa ta, ne dorim sa cunoastem putin gazda. Uite, fara false valori, complimente etc...esti un om foarte talentat, scrii bine, ai un simt artistic dezvoltat, arati bine ca te-am vazut, esti foarte cult si ai un fel aparte de a fi. Ma gandesc ca ai si o groaza de defecte. Dar ar fi pacat sa nu le ai :)). In lumea in care traim, barbatii ca tine sunt foarte rari. Barbatii ca tine incita, starnesc curiozitati, intrebari. Poti intreba orice femeie, ca poate zici ca sunt eu nebuna :))).
    Indiferent de ceea ce zici sau ceri tu, vor exista intrebari si incercari de a te cunoaste intotdeauna. Iubeste pe cineva? E singur? E disponibil? Etc
    Sa nu te superi pe mine, dar asta este adevarul. Si daca e ceva neadevarat in ceea ce am zis, rog pe oricine sa ma contrazica.

    ReplyDelete
  60. Mulțumesc. Dar nu e chiar așa. Fiecare știe, in forum său superior, câte parale face.

    ReplyDelete
  61. Ma bag si eu in seama acum. Tot ce a zis colega, e adevarat. Poate te simti stanjenit de genul asta de atentie. Poate oameni din jurul tau nu au fost suficient de sinceri sau atenti sa te puna in valoare asa cum meriti. Dar esti pasare rara, simpaticule. De tine depinde daca vezi sau nu asta si iti faci destinul ca increderea faptului ca meriti sa fii fericit, asa cum iti alegi sa fii.
    Eu nu am intrebari de genul de mai sus. Sunt sigura ca iubesti. Sunt sigura ca esti singur. Sunt sigura ca nu esti disponibil. Intrebarea mea este de ce pierzi timpul? De ce nu esti langa omul iubit?

    ReplyDelete
  62. Cam asa ma intreb si eu. De ce pierde timpul? Mai ales ca a declarat de multe ori ca uraste sa o faca. Inseamna ca este indisponibil doar emotional. Pentru ca se pare ca persona iubita nu mai este in preajma lui. Probabil ca sunt niste rani de lins acolo. Asta deduc eu. Si daca e asa, ranile trec mai repede daca sunt linse in minim doi, vorba melodiei :))))))).
    Era gluuuumaaaaaa, sa nu imi sariti in cap.

    ReplyDelete

Aurora

 E ca o recunoaștere a nopților de învățat și stat sub stele. Poate pentru unii chestia asta nu înseamnă nimic. Dar pentru mine e important:...